Itinerari 1

Itinerari "Aventura't" - Quatre eines per l'Autoconeixement

Quatre eines en una sessió mensual de 2’5 hores de novembre a juny

En aquest itinerari us proposem iniciar l’experiència d’autoconeixement treballant amb els vuit sentits, per continuar la descoberta a través del nostre cos.

Seguirem amb el llenguatge cinematogràfic i ens aventurarem en territoris emocionals interiors per detectar el que ens mou a la vida i com encarem diverses situacions. Aquest itinerari es completa prenent consciència de nostre diàleg intern. El com ens comuniquem ens influeix i construeix.

PROGRAMACIÓ AVENTURA'T

Taller 1 - ELS 8 SENTITS, UNA EINA D’AUTOCONEIXEMENT

Per Martí García
Dates: 17.11.17 / 01.12.17
Horari: divendres de 18-20.30h

Només ens coneixem en el silenci i des del silenci. La nostra percepció pot ser distorsionada, enganyar-nos o ser enganyosa. Sense adonar-nos-en podem caure en l’hàbit de somiar desperts i de resoldre problemes mentalment. Això pot ser el primer pas de la ruminació. Cal detectar si estem funcionant amb el pilot automàtic i mirar de sortir-ne, adoptant una consciència més sàvia, espaiosa i plena de compassió cap a nosaltres mateixos i cap als altres.

Taller 2 - EL CUERPO COMO CAMINO HACIA UNO MISMO

Per Paula Gelpi
Dates: 19.01.18 / 16.02.18
Horari: divendres de 18-20.30h

“En el camino de aprender a sentir, de buscar la verdad de las cosas y la de nuestra naturaleza, el cuerpo tiene su función. Difícilmente uno podrá entenderse dentro de sí en lo más sutil, si fuera, en lo corporal, no se siente, siendo él una manifestación de nuestra parte más íntima”.
- Paula Gelpi.

El cos és una finestra que va de l’interior a l’exterior d’un mateix. També és la porta d’entrada cap a la potencialitat de l’ésser. Què ens descobreix el nostre cos sensible, el nostre cos expressiu i creatiu? Experimentarem tot això a través de diferents treballs corporals i des d’aquí n’aprendrem millor.

Taller 3 - DE PERSONA A COHERENCE- Cinema per l’autoconeixement: un viatge interior guiat i cinematogràfic.

Per Arantxa Acosta
Dates: 16.03.18 / 20.04.18
Horari: divendres de 18-20.30h

Els éssers humans som únics, i meravellosament complexos. Tant que, davant una mateixa situació, cadascú de nosaltres podem reaccionar d’una forma o d’altra en funció del nostre moment vital. El més important, llavors, és conèixer aquest moment vital, el seu per què, i actuar en conseqüència.
Enfrontar-nos a nosaltres mateixos pot provocar-nos curiositat, incomoditat, o inclús por, però sabem que podem facilitar aquesta connexió interior, aquest viatje cap el nostre jo, partint de l’ajuda del cinema. Perquè el setè art, a punt de complir 125 anys, ja ens ofereix un gran ventall de situacions (realistes o exagerades, subtils o descarnades) que podem prendre com a referència. El cinema serà el nostre guia en aquest taller dividit en dues sessions, utilitzant fragments de films per identificar, a través de senzills qüestionaris, les nostres motivacions, valors i origen dels nostres comportaments.

Taller 4 - TOT EL QUE COMUNIQUES (T') INFLUEIX

Per Cristina Febrer
Dates: 18.05.18 / 01.06.18
Horari: divendres de 18-20.30h

Les paraules no se les emporta el vent. Són una eina molt potent que impacten en la realitat que creem, en la imatge que tenim i projectem de nosaltres mateixos i, en conseqüència, en el nostre benestar emocional.
La manera en que articulem el nostre diàleg intern és clau per limitar-nos o empoderar-nos com a éssers socials i determina la qualitat de les nostres relacions, tant amb els demés com amb un mateix.
Basant-nos en eines de Programació Neurolingüística - ciència que estudia les dinàmiques entre a ment, el llenguatge i l’experiència-, i coneixent la visió d’una de les terapeutes més reconegudes en l’àmbit de la comunicació, Virgina Satir, aquest taller té l’objectiu d’ajudar als participants a prendre consciencia de quin és el seu diàleg intern i dotar-los de recursos per practicar una comunicació positiva i congruent que repercuteixi en el seu equilibri emocional.

DESCARREGA TOTA LA INFORMACIÓ

INSCRIPCIÓ AL ITINERARI “AVENTURA’T“ (4 TALLERS)

IMPORTANT! El programa Artesans de l’Autoconeixement es divideix en dos itineraris, Aventura’t i Arrisca’t, als quals hi podeu participar de diferent formes:

PROGRAMA COMPLET
Aventura’t + Arrisca’t. Viu l’experiència completa

TRIA ITINERARI
Escull un itinerari, Aventura't o Arrisca't

TRIA UN TALLER
Escull tallers de l’itinerari Arrisca’t.

Novembre 17 Divendres

Fundació Àmbit
    18:00h 20:30h
    Amics Fundació 90€. Altres 120€.

• Fundació Àmbit