Programa

Salut i Benestar Emocional

Aquest curs us proposem treballar la Salut i Benestar Emocional: equilibri de tres de les diferents dimensions que ens composen: - física, mental, emocional, relacional i espiritual - i que son les que proporcionen benestar i ben esser, indestriables l’un de l’altre pel creixement harmònic de l’ésser humà.

"La salut és la plenitud de la realització de cadascú, en circumstàncies favorables o adverses. És la plenitud harmònica de l’individu i de la comunitat dels individus, entenent per salut la manera de viure que és autònoma, que és solidària i que és joiosa" Dr. Jordi Gol

Aquest curs us proposem treballar la Salut i Benestar Emocional: equilibri  de tres de les diferents dimensions que ens composen: - física, mental, emocional, relacional i espiritual - i que son les que proporcionen benestar i ben esser, indestriables l’un de l’altre pel creixement harmònic de l’ésser humà.

Proporcionarem eines perquè hom faci un diagnòstic de la seva situació personal actual i pugui establir el pla d’acció adequat per restablir l’equilibri entre elles.
Aconseguir el benestar significa arribar a aquell estat en el que tenim un sentiment de satisfacció i tranquil·litat siguin quines siguin les condicions favorables o adverses en les que ens trobem. Per això caldrà integrar en la nostra equació els valors de la solidaritat i la joia.

La pitjor agressió a nosaltres mateixos, la pitjor de totes, és romandre ignorant per no tenir el valor i el respecte de tractar-nos a nosaltres mateixos amb honestedat i tendresa"

Objectius

- Adonar-se que el benestar i la salut tenen un component holístic que cal mantenir en equilibri.
  Fer un diagnòstic personal de cadascuna de les dimensions que es treballaran per tal de focalitzar l’aplicabilitat de forma    individualitzada..
- Prendre consciència de l’estat de salut individual en cada dimensió.
- Establir el corresponent pla de salut amb accions concretes a portar a terme a títol individual.
- Establir un contracte emocional personal per tal de portar a terme les accions resultants.
- Treballar en profunditat i de manera experiencial 3 de les cinc dimensions i concretament les següents:
  Física, emocional i mental (L’espiritual i la relacional es programaran en properes edicions)
- Avaluar i mesurar al final de cada dimensió treballada  els avenços realitzats.

Programa

DIMENSIÓ FÍSICA- CORPORAL: “Cuida el teu cos; és l'únic lloc que tens per viure”

- Alimentar-nos per sentir-nos be. 16.10.18
- Autoconsciència i reestructuració corporal 20.11.18
- Expressar-nos amb el cos.  18.12.18

"El cos és el nostre jardí, la voluntat és el nostre jardiner." William Shakespeare

DIMENSIÓ EMOCIONAL: “L’elegància emocional, la sabia combinació dels hàbitats compartits”

- L'incertesa i la confiança. 15.01.19
- La ira i la calma. 12.02.19
- Les presses i la tendresa. 12.03.19

"La tensió és fer com qui creus que hauries de ser. La relaxació és ser qui ets" Proverbi xinès

DIMENSIÓ MENTAL: “Límits que limiten i límits que alliberen”

- Límits del pensament. 09.04.19
- Límits dels afectes. 14.05.19
- Límits de l’acció. 11.06.19

"No creguis tot el que els teus ulls et diuen. Només mostren les limitacions. Mira amb el teu enteniment, descobreix el que ja saps i trobaràs la manera de volar. "Richard Bach

- La metodologia és pròpia basada en el mètode de la “No implicació”
- Es centra en l’experiència i la pràctica com a base de l’aprenentatge.
- El cos central de cada sessió es treballarà amb dinàmiques grupals que faciliten l’intercanvi de parés, l’aprenentatge de    la resta de participants i la verbalitzacio i expressió d’allò que es pensa i sent en un entorn protegit.
- Es treballarà una dimensió per cada trimestre, de manera que cadascuna es desenvoluparà en tres sessions.
- Els participants podran inscriure’s a cada una de les dimensions de manera independent o a totes elles.

Inscripcions aquí!

Descarrega't el programa sencer!

Octubre 16 Dimarts

Àngels Ferrao Pautas
    18:00h 20:30h
    Activitat gratuita Amics Fundació / 60 € per trimestre (altres)