La Fundació

Presentació

L'objectiu de la Fundació és proporcionar eines formatives especialitzades a tot aquell que vulgui treballar en un projecte de millora personal i col·lectiva. Per aconseguir-ho ens organitzem en dues àrees diferenciades: Àmbit-Universit@rtdelViure i L'Institut d'Ecologia Emocional.

Per un creixement personal emocionalment ecològic

La Fundació Àmbit Ecologia Emocional, projecte que aquest any celebra 20 anys de vida, és una entitat sense ànim de lucre que treballa per donar una resposta seriosa i creativa al repte actual del creixement personal i l'educació emocional en totes les etapes de la vida.

Fundada en 1996 a Barcelona per un grup de professionals del món de la psicologia, l'empresa, la comunicació, del món educatiu i treball amb grups. Una característica important de Fundació Àmbit Ecologia Emocional és la generositat dels professionals i persones que fan possible el projecte.

Durant 20 anys cap professional ha percebut remuneració econòmica per la seva aportació al projecte. Actualment es manté aquest important valor en tota l'àrea d'Àmbit-Universit@rtdelViure.

En el moment actual comptem amb 460 amics de la Fundació i amb més de 2000 simpatitzants que reben informació de les nostres activitats. Aproximadament 7.000 persones/any són beneficiàries de les nostres propostes.

Què és una persona normal?

És aquella que coneix el seu passat, els seus orígens (allò que ha fet), el seu present (allò que està fent) i el seu futur (fa plans i té la certesa que morirà). O sigui, algú que es veu a si mateix com un personatge situat en un punt d'una història amb el seu principi i el seu final. Li va preguntar l'escriptor Jean Claude Carriére al psiquiatre Oliver Sacks

La nostra diferència

• Capdavanters en creixement personal
  • Projecte amb 20 anys d'experiència
  • Cada curs té un impacte positiu  en més de 7.000 persones.
  • Total 36000 persones creixent plegades aquests anys. La major part d'elles són nodes d'influència: mestres, pares, metges, infermeres... irradiant positivament a molts altres receptors.
  • El marc de treball: l'Ecologia Emocional creada per Jaume Soler i Maria Mercè Conangla, una forma més harmònica de participar al món des de la millora personal i la gestió adaptativa de les emocions.
  • Grups de Creixement Personal aplicant la tècnica de la "no implicació" amb metodologia pròpia de Fundació Àmbit Ecologia Emocional.
  • Ètica, creativitat, innovació, experiència consolidada
  • Valors: generositat, respecte, responsabilitat, obertura al coneixement i compromís en la millora social.
  • Aposta per la prevenció, per la salut i benestar integral de la persona a partir d'assolir una millor autonomia personal, autogestió del món emocional i mental en vistes a realitzar accions guiades per valors humanitzats

Principis

• Ètica de plantejaments
  • Transparència, rigor i qualitat
  • Respecte per la llibertat individual
  • Foment de la responsabilitat individual
  • Mètodes basats en aportacions que tenen com a base la visió humanista, el coneixement científic i l'Ecologia Emocional.
  • Obertura a l'experiència

Objectius

• Portar a terme investigació en aquells camps de coneixement que afecten directament a la persona com un ésser amb potencial per créixer, aprendre i millorar dins d'un entorn relacional, soci-cultural i espiritual.
  • Proporcionar un entorn i uns mitjans adequats que afavoreixin la comunicació i la formació.
  • Dissenyar i impartir formació especialitzada dins d'una línia psicològica d'enfocament humanista. La formació és una forma d'abordar les qüestions de qui tria un camí de millora personal i professional. També de les persones que treballen en àmbits com la sanitat, docència o en condicions de risc, perquè el tipus de treball que desenvolupen tenen un important impacte en el seu equilibri i salut psicològica.
  • Assessorar en l'aplicació de les tècniques d'Ecologia Emocional, valors, competències emocionals i dinàmica de grups.
  • Treballar per afavorir l'intercanvi d'experiències entre persones i col·lectius que apostin per una societat més humanitzada i molt especialment a aquells que es dediquin a l'atenció, assistència i formació de persones.
  • Ser centre de referència especialitzada en temes de desenvolupament humà i Ecologia Emocional.

A qui va dirigit

• A aquelles persones que vulguin adquirir eines per treballar les competències emocionals i aprendre a gestionar ecològicament les seves emocions per aconseguir un major auto coneixement, millora personal i equilibri vital.
  • A qui busca un entorn respectuós on poder compartir vivències, sentiments i experiències de vida.
  • A aquells professionals que, dins d'un marc compatible amb els projectes i principis de la Fundació, estiguin disposats a dedicar una part del seu temps a col·laborar i formar-se en la línia proposada en aquest projecte.
  • A aquelles institucions o col·lectius que treballin en projectes no lucratius i que necessitin recolzo en formació sobre psicoecoafectivitat (gestió ecològica de les emocions), intel·ligència emocional i creixement personal.
  • A col·lectius especialment vulnerables, en situacions de crisi, moments vitals difícils que busquin realitzar una millor gestió dels seus recursos personals per donar millors respostes als reptes vitals que han d'afrontar.