← Tornar

Entrada publicada el 14/11/2017 per Cristina Doria

Nota de premsa del Socioescàner emocional octubre 2017 "El cansament moral"

Comentar / Parlem de:

Nota de premsa del Socioescàner emocional octubre 2017 Guanyadora del concurs "La foto més emocional"

Cada vegada hi ha més persones que se senten moralment cansades, desanimades, desil·lusionades i deixen de lluitar pels seus ideals. Aquesta és una de les conclusions a les quals hem arribat gràcies a l’enquesta del Socioescàner emocional que hem elaborat aquest octubre, i que porta per títol "El cansament moral". Ha comptat amb l’ajuda dels professionals que formen part de l’Institut de Recerca en Ecologia Emocional i Creixement Personal, de la Fundació Àmbit Ecologia Emocional. En resumim les conclusions en una nota de premsa.

La dimensió del fenomen del cansament moral ens ha de fer reflexionar sobre l’impacte que té sobre la salut de les persones (a nivell físic, emocional i social) el fet de restar atrapats en aquesta gamma emocional. El nivell d’estrès és molt elevat.

Hem enquestat 442 persones i la majoria d’elles (un 78%) afirmen que experimenten cansament moral, psicològic o ètic. A més, un percentatge molt significatiu dels enquestats (un 28%) diuen que ho fan de forma molt accentuada.

Aquest sentiment passa factura a la nostra salut física i emocional, i ens parla d’un repte molt important: millorar la relació amb nosaltres mateixos per així canviar el clima laboral i les bones pràctiques en organitzacions, empreses i institucions de totes les àrees de la nostra societat (l’Educació, l’Economia, la Política, la Cultura, el Medi Ambient, la Sanitat, etc.).

L’estudi del cansament moral és el primer que fem al Socioescàner emocional (l’hem iniciat aquest octubre). Compartim avui amb vosaltres els resultats i conclusions del mateix a través d'aquesta:

Nota de premsa de la primera enquesta del Socioescànner emocional, "El cansament moral".

Llegeix aquí el pdf. que resumeix els resultats d'aquesta primera enquesta, i aporta informació sobre la Fundació Àmbit EE i l'Institut de Recerca, així com el grup de professionals que l'integren.

Us animem ara a que participeu a la segona enquesta, que té com a objectiu estudiar LES NOSTRES EMOCIONS ARREL DE LA SITUACIÓ SOCIOPOLÍTICA QUE VIVIM A CATALUNYA.

Participa en la segona enquesta.

Jaume Soler i Mercè Conangla, director i assessora pedagògica de l'Institut de Recerca en Ecologia Emocional i Creixement Personal, respectivament.

Deixa el teu comentari: