Àrees d'acció

Gimnàs d'Ecologia Emocional

Gimnàs d'Ecologia Emocional: Grups de Creixement Personal - Eix vertebrador de la Fundació Àmbit Ecologia Emocional tenen com a finalitat prendre consciència de quines són les pròpies potencialitats, punts forts i punts de millora; reflexionar sobre l'essència d'un mateix i sobre el sentit de la pròpia existència, adquirir noves eines de gestió emocional i habilitats de comunicació i relació i passar a l'acció vital creativa.

Què és el gimnàs d’ecologia emocional?

És un espai protegit que et permetrà posar-te en forma a nivell mental, emocional i en l’acció. Aplicant eines d’Ecologia Emocional, et proposem entrenar en petit grup les dimensions intangibles que et composen.En cadascuna de les sessions dedicarem l’atenció a reforçar el treball de descobriment, presa de consciència i la decisió de posar en pràctica les accions coherents vinculades. És una activitat grupal que es duu a terme amb objectius personals.

• Tonifiques a diari el teu cor?
  • Flexibilitzes la teva ment?
  • Camines emocionalment en companyia d’altres persones?
  • Quants passos de creixement personal fas cada dia?
  • Reforces la teva musculatura emocional?
  • Quin nivell de pes pots aixecar sense fer-te mal?
  • T’alimentes de forma equilibrada aportant-te vitamines afectives que et protegeixin dels virus emocionals desestabilitzadors?
  • Disposes de recursos suficients per resoldre els reptes del teu dia a dia?

Proposem que facis una tasca de manteniment i posada en forma preventiva. No esperis a estar en el  territori de sofriment per a començar a explorar i actualitzar les eines que et permetran viure amb més goig, autonomia i harmonia.

Objectius

• Potenciar el desenvolupament en totes les dimensions (física - emocional -mental - relacional - espiritual) com a éssers humans.
  • Prendre consciència de quines són les pròpies potencialitats, punts forts i punts de millora.
  • Adquirir noves eines de gestió emocional i habilitats de comunicació i relació i passar a l’acció vital creativa.
  • Facilitar l’elaboració del projecte personal de millora.

Pla d'entrenament emocional personalitzat

Facilitar l’elaboració del projecte personal de millora. Tot i que el farem en grup, el pla d’entrenament és totalment individual. Cada persona acompanyada pel seu facilitador - entrenador, programarà el seu propi pla en funció del seu punt de partida i d’allò que vol reforçar

Programa

• 1 · Entrenant la percepció de les dificultats per donar-hi la millor resposta.
  • 2 · Preparant-nos per la cursa d'obstacles emocionals
  • 3 · Travessant les crisis i el caos.
  • 4 · Dissenyant l'estratègia pels propers reptes
  • 5 · Rodant de pol a pol per les autopistes del cor
  • 6 · Coneixent els bidonets que contenen allò que ens pertorba
  • 7 · Fitness emocional integral: Les parts i el tot.

Com es farà?

• Co-creant un “espai protegit” i emocionalment nutritiu on cada persona pugui ser “ella mateixa”amb els altres.
  • Aplicant la metodologia pròpia de la “no implicació.
  • Utilitzant un quadern de viatge, per tal recollir el que va passant, aprofundir en la reflexió i posar en pràctica allò après.
  • El programa contempla contingut teòric i entrenament pràctic en eines innovadores i originals de gestió emocional (17 sessions presencials).

Si no ens agrada el que hi ha ho podem canviar i millorar creant unes altres circumstàncies, transcendint-les o millorant les nostres respostes davant d’aquestes circumstàncies.

- Soler & Conangla. Ecologia emocional per al nou mil·lenni

Dades generals

• Quan? d'Octubre a Juny. Sessions quinzenals de 2 h (Diferents disponibilitats de dies i horaris)
  • On? Àmbit-Rocafort - Rocafort 242 bis, 3r. 08029 Barcelona.
  • Coordinació: Àngels Ferrao
  • AportacióAmics Fundació: 50€/trimestre / Altres: 120€/trimestre
  • Cuota Anual Amics Fundació: 45€/anuals

** Places limitades