Àrees d'acció

Grups de Creixement Personal

Els Grups de Creixement Personal: Eix vertebrador de la Fundació Àmbit Ecologia Emocional tenen com a finalitat prendre consciència de quines són les pròpies potencialitats, punts forts i punts de millora; reflexionar sobre l'essència d'un mateix i sobre el sentit de la pròpia existència, adquirir noves eines de gestió emocional i habilitats de comunicació i relació i passar a l'acció vital creativa.

LLoc: A Àmbit-Rocafort.

Si aprens a confiar en tu mateix/a sempre estaràs a casa
Descarrega't el programa!

"Els Grups de Creixement personal són un espai emocional protegit
de confiança on et pots mostrar tal com ets. Aprens que tu has
d’assumir la responsabilitat de la teva vida i del que fas amb ella.
El grup permet veure la realitat des de molts punts de vista
diferents, gràcies a la diversitat de persones que el formem.
Així, te n'adones que pots canviar tu, en lloc de voler que canviïn
els altres o la realitat, i que, amb el teu treball i esforç, és possible
aconseguir una vida amb major benestar i equilibri."

Oberta la inscripció: Curs 2016 - 2017

CRE-ACCIONA!

"Estimat amic, Vostè no s’adona que tot allò que succeeix és un començament? I començar, per si mateix, és sempre tan bonic! Deixi que la vida li esdevingui. Cregui’m: la vida té raó en tots els casos." R.M. Rilke

Et proposem Créixer cap a la responsabilitat de fer-te persona! Els Grups de Creixement Personal són l’espai idoni per a aquelles persones que trien ampliar el seu autoconeixement, enfocant l’energia que generen les seves emocions a millorar-se un mateix, millorar la qualitat de les relacions que establim amb els altres i a millorar l’entorn en el que viuen. Això permet desenvolupar el potencial no desplegat i passar a l’acció. És un treball de descobriment d’un mateix que farà possible la presa de consciència i la transició cap a l’acció creativa, amorosa, pacífica i autònoma. Es fonamenta en la recerca de respostes pròpies a les qüestions que la vida ens planteja a cada moment. Un espai participatiu on desenvolupar capacitats i recursos per relacionar-se amb més confiança, fluïdesa i efectivitat.

QUÈ ÉS UN GRUP DE CREIXEMENT PERSONAL

• És un treball de descobriment, presa de consciència i la decisió de posar en pràctica les accions coherents vinculades. És una activitat grupal que es duu a terme amb objectius personals i individuals.
  • Es caracteritzen per tenir un entorn de respecte que facilita compartir amb altres persones pensaments, emocions, sentiments i vivències sense jutjar ni comparar, escoltant i aprenent de les experiències de persones que fan un camí paral·lel al nostre.
  • Hom tindrà l’oportunitat de fer la seva auditoria emocional, l’actualització de les seves creences, així com el seu balanç de pèrdues i guanys a fi d’anar trenant elements que constitueixen i construeixen el sentit de tot plegat.
  • Una tasca individual a partir de les reflexions i experiències compartides amb el grup i dins d’un espai protegit amb respecte i acceptació.

PER A QUÈ (Objectius i sentit)

• Potenciar el desenvolupament en totes les dimensions (física-emocional-mental-relacional-espiritual) com a éssers humans.
  • Ubicar-se en el propi moment vital des de l’atenció plena, integrant el passat al present amb tot, donant sentit al propi relat.
  • Destil·lar de les experiències viscudes, tant a nivell individual com grupal, els millors aprenentatges per així poder-los aplicar millor a la nostra relació amb nosaltres mateixos, amb els altres i amb el món.
  • Prendre consciència de quines són les pròpies potencialitats, punts forts i punts de millora.
  • Reflexionar sobre l’essència d’un mateix i el sentit de la pròpia existència.
  • Adquirir noves eines de gestió emocional i habilitats de comunicació i relació i passar a l’acció vital creativa.
  • Facilitar l’elaboració del projecte personal de millora.

COM ES FARÀ?

• Co-creant un “espai protegit” i emocionalment nutritiu on cada persona pugui ser “ella mateixa” amb els altres. En aquest espai hi predominen espècies emocionals delicades com el respecte, la sensibilitat, la gratitud i l’alegria.
  • Aplicant la metodologia pròpia de la “no implicació”, mitjançant la qual el facilitador no s’immisceix, ni envaeix, ni aconsella, deixant la responsabilitat de cada pas al participant amb respecte total al seu tempo i procés.
  • Utilitzant un quadern de viatge, per tal d’anar aprofundint en la reflexió i, sobretot, posar en pràctica allò après, així com recollint el que va passant a cada sessió.
  • Treballant amb dinàmiques de grup i altres eines que faciliten la participació i permeten que les sessions siguin totalment vivencials.

"Sigues com tu ets, de manera que puguis veure qui ets i com ets. Deixa per uns moments el que has de fer i descobreix el que realment fas. Arrisca una mica si pots. Sent els teus propis sentiments. Digues les teves pròpies paraules. Pensa els teus propis pensaments. Sigues el teu propi ésser. Descobreix. Deixa que el pla per a tu sorgeixi dins de tu.”
    Fritz Perls
DADES GENERALS

D'octubre a juny. Grups anuals i trimestrals.

Sessions quinzenals de 2 h (Diferents disponibilitats de dies i horaris)

Àmbit-Rocafort (BCN)

Places limitadas (màxim 12 persones per grup).

Abans de la inscripció hi haurà una entrevista prèvia amb els responsables dels grups.

Coordinació: Àngels Ferrao

Aportació: